Reklama nás obklopuje na každém kroku a módní fotografie na nás zírá z každého novinového stánku. Rozhodl jsem se využít nabídky Oehling akademie 2009 na účast workshopu, který byl věnovaný propojení fashion a reklamy. Akce přilákala do Klatov řadu zájemců z řad fotografů. Účastnili se jak amatérští fotografové, kteří si chtěli vyzkoušet fotografovat módu, ale také ti, kteří již s tématem mají zkušenosti a přijeli rozvíjet své vědomosti. V neposlední řadě však lektor workshopu Roman Sejkot, který po celý den moderoval.
Po prohlídce fototechniky a zapůjčení potřebného příslušenství nedočkaví fotografové usedli do přednáškového ateliéru Oehling akademie a Roman Sejkot začal vypravovat. Své povídání prokládal promítáním obrázků z projektoru. Během přednášky se dotkl historického vývoje, popsal vznik svých fotografií a inspiroval ostatní prací světově proslulých módních fotografů.
Součástí programu bylo fotografování smyšlené zakázky. První na řadě byla sada luxusních kožichů pro dámy. Modelky si provokativně oblékly pod svršky jen spodní prádlo nebo plavky. Další kolekcí byly sportovní oděvy. Na manekýnách se postupně vystřídalo oblečení pro lyžování, šaty pro volný čas a atraktivní svetr nebo triko. Fiktivní zákazník jako dekoraci dodal snowboard a fotografové si mohli vyzkoušet aranžování modelek nejen s fotografovaným oblečením.
Nadchnuté fotografy pak musel Roman Sejkot vyzvat pro závěrečnou diskusi nad pořízenými fotografiemi. I když počasí „nepracovalo“ podle plánu, odváželi jsme si spoustu zajímavých snímků a poznatků pro další inspiraci.